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  The Postcolonial Marketplace (AE_HSPoCoM) [Import]

Dozent/in
Dr. Peter Maurits

Angaben
Hauptseminar
Online
2 SWS, ECTS-Studium, Sprache Englisch
Zeit: Mi 12:15 - 13:45

Voraussetzungen / Organisatorisches
Due to the COVID-19 pandemic, all winter term classes will be taught online.

Das Hauptseminar gehört in folgenden Studiengängen jeweils zu folgenden Modulen:

  • MA North American Studies - Culture and Literature: Modul 7,8

  • MA The Americas / Las Américas: Modul 3b,4

  • MA Literaturstudien - intermedial und interkulturell: Modul 4,5,7,8

  • Lehramt Englisch an Gymnasien: Hauptmodul L-GYM Literature (Zulassungsvoraussetzung: Zwischenmodul L-GYM Literature)

  • BA English and American Studies: Hauptmodul A

Für BA-Studierende ist an diesen Kurs eine Independent Study Group angeschlossen.

Inhalt
Cultural difference sells. In this course, we examine how this process, i.e. the commodification of cultural difference, has been understood from the perspective of postcolonial studies. We analyze the complex web of institutions involved in such exotifications and find that it includes prizes, airport genres, cover art, and even the formation of the institution of literature itself. The production and circulation of cultural difference, we shall see, is at times a function of consumers’ demand.
The seminar starts from an examination of its two basic concepts: what does it mean to say ‘postcolonial’ and ‘marketplace’? It continues with a survey of seminal postcolonial studies works on this issue, proceeds to discuss the role of the so-called ‘local,’ which as it will turn out may function as a marketing category, after which the role of readers and publishers is scrutinized. Finally, this seminar analyzes how exotification is used strategically by so-called postcolonial authors, both in their works and as a way of promoting their works. The opportunities and risks of these strategies will be debated.

Empfohlene Literatur
This course relies on a broad selection of novellas, short stories, and short films. No material needs to be purchased beforehand.

Zusätzliche Informationen
Maximale Teilnehmerzahl: 20
Für diese Lehrveranstaltung ist eine Anmeldung erforderlich.
Die Anmeldung erfolgt von Montag, 24.8.2020, 19.00 Uhr bis Samstag, 7.11.2020, 22.00 Uhr über: mein Campus.

Verwendung in folgenden UnivIS-Modulen
Startsemester WS 2020/2021:
Amerikanistik, Modul 8 C (M 8)
Amerikanistik, Modul 9 C (M 9)
North America: Culture and Literature (AM4 ab 20182)
North America: Culture and Literature (AM4 bis 20182)
North America: Politics and Society (AM7)
North American Studies (AM3b)
Schwerpunktmodul Kunst- und Kulturwissenschaften I (KuK I+)
Schwerpunktmodul Kunst- und Kulturwissenschaften I (KuK I)
Schwerpunktmodul Kunst- und Kulturwissenschaften II (KuK II)
Vertiefungsmodul Cultural Studies (Master Modul 7)
Vertiefungsmodul Literary Studies (Master Modul 8)

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